Organy Centrum i ich kompetencje


ORGANY I OSOBY SPRAWUJĄCE FUNKCJE I ICH KOMPETENCJE
Dyrektor Centrum – Pan Zbigniew Andrzejewski

Rada Centrum

 

MEDYCZNE STUDIUM ZAWODOWE im. PCK

Organami Szkoły są:

  1. Dyrektor,
  2. Rada Pedagogiczna,
  3. Samorząd Uczniowski.

Poszczególne organy Szkoły działają na podstawie Ustawy o systemie oświaty oraz odpowiednich regulaminów.

Wszystkie organy wchodzące w skład Szkoły planują swoja działalność na dany rok szkolny.

 Dyrektor

Działalnością Szkoły kieruje Dyrektor i w wyznaczonych zakresach kompetencji jego zastępca. Dyrektor :

  • jest przełożonym wszystkich pracowników Szkoły i pełni wobec nich rolę   pracodawcy,
  • ustala i zatwierdza dla pracowników Szkoły zakresy czynności i kompetencji,
  • nadzoruje opracowanie dokumentów programowo – organizacyjnych Szkoły,
  • przewodniczy Radzie Pedagogicznej,
  • sprawuje nadzór pedagogiczny nad pracownikami pedagogicznymi Szkoły,
  • zarządza majątkiem i środkami finansowymi Szkoły,
  • sprawuje nadzór nad działalnością administracyjno – gospodarczą Szkoły,
  • sprawuje nadzór nad zapewnieniem odpowiedniego stanu bezpieczeństwa i higieny pracy;

Dyrektor z mocy prawa:

  • wydaje polecenia służbowe wszystkim pracownikom Szkoły,
  • premiuje, nagradza i motywuje pracowników zgodnie z „Regulaminem Pracy i Płacy”,
  • udziela kar porządkowych zgodnie z Kodeksem Pracy,
  • dokonuje formalnej oceny pracy nauczycieli i innych pracowników,
  • przyjmuje i skreśla uczniów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • decyduje o wewnętrznej organizacji pracy szkoły i jej bieżącym funkcjonowaniu,
  • reprezentuje Szkołę na zewnątrz.

Rada Pedagogiczna

W Szkole działa Rada Pedagogiczna, która jest organem kolegialnym, powołanymdo opiniowania, rozpatrywania, oceniania i rozstrzygania spraw związanych z realizacją ich statutowych zadań, zwłaszcza zaś dotyczących kształcenia, wychowania i działalności opiekuńczej.

Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor.

W skład Rady Pedagogicznej wchodzą obowiązkowo wszyscy zatrudnieni nauczyciele, nauczyciele bibliotekarze oraz kierownik Internatu. Rada Pedagogiczna działa w oparciu o Regulamin przyjęty w Medycznym Studium Zawodowym im. PCK.

Samorząd Uczniowski

W Szkole działa Samorząd Uczniowski.

Samorząd Uczniowski jest reprezentantem wszystkich uczniów Szkoły.

Samorząd Uczniowski gromadzi fundusze pochodzące z dobrowolnych składek oraz innych źródeł na koncie w banku, o których wydatkowaniu decyduje z Radą Uczniów Samorządu w porozumieniu z Dyrektorem.

Samorząd Uczniowski może przedstawiać Dyrektorowi i Radzie Pedagogicznej wnioski i opinie we wszystkich sprawach Szkoły, w szczególności dotyczące realizacji podstawowych praw uczniów.

Samorząd Uczniowski bierze aktywny udział w szczególności w:

  • realizacji pracy środowiskowej Szkoły,
  • promocji Szkoły,
  • optymalizacji warunków nauki w Szkole,
  • organizacji czasu wolnego uczniów.

W Szkole utworzone są stanowiska:

Kierownika/-ów szkolenia praktycznego,

Kierownika Internatu.

Do zadań kierownika szkolenie praktycznego w szczególności należy:

  • organizacja, nadzór i koordynacja praktycznej nauki zawodu,
  • utrzymanie stałych kontaktów z zakładami, w których odbywają się praktyki zawodowe uczniów Szkoły,
  • wnioskowanie do Dyrektora w sprawach doboru zakładów pracy i przygotowanie propozycji umów o praktyczną naukę zawodu oraz składanie sprawozdania z ich realizacji,
  • przygotowywanie formalnie uczniów do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe,
  • sprawowanie nadzoru pedagogicznego nad nauczycielami przedmiotów zawodowych i praktycznej nauki zawodu,
  • sporządzanie i rozliczenie finansowe praktycznej nauki zawodu,
  • inne prace zlecone przez Dyrektora.

Do zadań Kierownika Internatu w szczególności należy:

  • kierowanie i koordynowanie korzystania uczniów z Internatu,
  • nadzorowanie racjonalną gospodarkę mieniem Internatu,
  • dbanie o przestrzeganie regulaminu Internatu,
  • zapewnianie mieszkańcom Internatu pomocy w uzyskaniu opieki lekarskiej w nagłych zachorowaniach,
  • w porozumieniu z Dyrektorem planowanie remontów bieżących i kapitalnych oraz wymianę wyposażenia Internatu,
  • uczestniczenie w inwentaryzacji i kasacji w Internacie,
  • wykonywanie innych prac związanych z funkcjonowaniem Internatu zlecone przez przełożonych.

POLICEALNA SZKOŁA SŁUŻB SPOŁECZNYCH I MEDYCZNYCH DLA DOROSŁYCH NR 2 W POZNANIU

Organami Szkoły są:

  1. Dyrektor,
  2. Rada Pedagogiczna,
  3. Samorząd Słuchaczy.

Poszczególne organy Szkoły działają na podstawie Ustawy o systemie oświaty oraz odpowiednich regulaminów.

Wszystkie organy wchodzące w skład Szkoły planują swoja działalność na dany rok szkolny.

Dyrektor:

Działalnością Szkoły kieruje Dyrektor i w wyznaczonych zakresach kompetencji jego zastępca. Dyrektor:

  • jest przełożonym wszystkich pracowników Szkoły i pełni wobec nich rolę pracodawcy,
  • ustala i zatwierdza dla pracowników Szkoły zakresy czynności i kompetencji,
  • nadzoruje opracowanie dokumentów programowo – organizacyjnych Szkoły,
  • przewodniczy Radzie Pedagogicznej,
  • sprawuje nadzór pedagogiczny nad pracownikami pedagogicznymi Szkoły,
  • zarządza majątkiem i środkami finansowymi Szkoły,
  • sprawuje nadzór nad działalnością administracyjno – gospodarczą Szkoły,
  • sprawuje nadzór nad zapewnieniem odpowiedniego stanu bezpieczeństwa i higieny pracy.

Dyrektor z mocy prawa:

  • wydaje polecenia służbowe wszystkim pracownikom Szkoły,
  • premiuje, nagradza i motywuje pracowników zgodnie z „Regulaminem Pracy i Płacy”,
  • udziela kar porządkowych zgodnie z Kodeksem Pracy,
  • dokonuje formalnej oceny pracy nauczycieli i innych pracowników,
  • przyjmuje i skreśla uczniów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • decyduje o wewnętrznej organizacji pracy szkoły i jej bieżącym funkcjonowaniu,
  • reprezentuje Szkołę na zewnątrz.

Rada Pedagogiczna

W Szkole działa Rada Pedagogiczna, która jest organem kolegialnym, powołanym do opiniowania, rozpatrywania, oceniania i rozstrzygania spraw związanych z realizacją ich statutowych zadań, zwłaszcza zaś dotyczących kształcenia, wychowania i działalności opiekuńczej.

Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor Szkoły.

W skład Rady Pedagogicznej wchodzą obowiązkowo wszyscy zatrudnieni nauczyciele, nauczyciele bibliotekarze oraz kierownik Internatu.

Rada Pedagogiczna działa w oparciu o regulamin przyjęty w Policealnej Szkole Służb Społecznych i Medycznych dla Dorosłych nr 2 w Poznaniu.

Samorząd Słuchaczy

Samorząd Słuchaczy jest reprezentantem wszystkich słuchaczy Szkoły.

Samorząd Słuchaczy gromadzi fundusze pochodzące z dobrowolnych składek oraz innych źródeł na koncie w banku, o których wydatkowaniu decyduje z Radą Słuchaczy Samorządu w porozumieniu z Dyrektorem Szkoły.

Samorząd Słuchaczy może przedstawiać Dyrektorowi Szkoły i Radzie Pedagogicznej wnioski i opinie we wszystkich sprawach Szkoły, w szczególności dotyczące realizacji podstawowych praw słuchaczy.

Samorząd Słuchaczy bierze aktywny udział w szczególności w:

  • realizacji pracy środowiskowej Szkoły,
  • promocji Szkoły,
  • optymalizacji warunków nauki w Szkołę,
  • organizacji czasu wolnego słuchaczy.

W Szkole utworzone są stanowisko:

Kierownika szkolenia praktycznego.

Do zadań kierownika szkolenie praktycznego w szczególności należy:

  • organizacja, nadzór i koordynacja praktycznej nauki zawodu,
  • utrzymanie stałych kontaktów z zakładami, w których odbywają się praktyki zawodowe słuchaczy Szkoły,
  • wnioskowanie do Dyrektora w sprawach doboru zakładów pracy i przygotowanie propozycji umów o praktyczną naukę zawodu oraz składanie sprawozdania z ich realizacji,
  • przygotowywanie formalnie słuchaczy do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe,
  • sprawowanie nadzoru pedagogicznego nad nauczycielami przedmiotów zawodowych i praktycznej nauki zawodu,
  • sporządzanie i rozliczenie finansowe praktycznej nauki zawodu,
  • inne prace zlecone przez Dyrektora.

KOLEGIUM PRACOWNIKÓW SŁUŻB SPOŁECZNYCH

Organami Kolegium są:

  1. Dyrektor Kolegium
  2. Rada Programowa.

Kompetencje Dyrektora w zakresie kierowania działalnością Kolegium:

  • kieruje bieżącą działalnością Kolegium oraz reprezentuje kolegium na zewnątrz,
  • sprawuje nadzór pedagogiczny nad nauczycielami Kolegium,
  • sprawuje ogólną opiekę nad słuchaczami Kolegium,
  • realizuje uchwały Rady Programowej podjęte w ramach jej kompetencji stanowiących,
  • dysponuje środkami określonymi w planie rzeczowo – finansowym Kolegium i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także organizuje administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę Kolegium,
  • określa organizację roku szkolnego,
  • jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Kolegium nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami.

Dyrektor w szczególności decyduje w sprawach:

  • zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników Kolegium,
  • przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom Kolegium,
  • występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii Rady Programowej,
  • odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników Kolegium,
  • Dyrektor w wykonaniu swoich zadań współpracuje z Radą Programowej, opiekunem naukowo – dydaktycznym, samorządem słuchaczy oraz innymi nauczycielami pełniącymi funkcje kierownicze w Kolegium,
  • sprawując nadzór nad nauczycielami Kolegium, współpracuje z opiekunem naukowo-dydaktycznym lub z innym wyznaczonym przez rektora przedstawicielem uczelni sprawującej opiekę naukowo – dydaktyczną oraz Wielkopolskim Kuratorem Oświaty,
  • powierzania stanowisk kierowniczych lub odwoływania ze stanowisk kierowniczych w uzgodnieniu z organem prowadzącym.

Rada Programowa

W Kolegium działa Rada Programowa powoływana przez organ prowadzący na wniosek dyrektora kolegium.

W skład Rady Programowej wchodzą:

  1. Dyrektor jako jej przewodniczący,
  2. Opiekun naukowo – dydaktyczny,
  3. Kierownicy praktyk zawodowych,
  4. Przedstawiciele nauczycieli
  5. Przedstawiciel organu prowadzącego,
  6. Przedstawiciel samorządu słuchaczy wybrany przez ogół słuchaczy,
  7. Inne osoby powołane na wniosek Dyrektora.

Kompetencje Rady Programowej:

  • ustalanie ogólnych kierunków działania Kolegium,
  • uchwalanie statutu,
  • uchwalanie zasad i trybu przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego, w tym odwoławczego oraz sposobu i terminu ogłaszania warunków rekrutacji,
  • uchwalanie regulaminu kształcenia,
  • ustalanie kryteriów oceniania, zaliczania zajęć i praktyk oraz zdawania egzaminów,
  • uchwalanie planów i programów nauczania,
  • określanie sposobu sprawowania nadzoru pedagogicznego nad nauczycielami, standardów wymagań i narzędzi pomiaru,
  • zatwierdzanie planów pracy Kolegium,
  • opiniowanie planu rzeczowo – finansowego Kolegium,
  • przyjmowanie rocznego sprawozdania dyrektora z działalności Kolegium,
  • opiniowanie wniosków dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień,
  • podejmowanie uchwał w innych sprawach określonych w rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej w sprawie kolegiów pracowników służb społecznych lub statucie Kolegium.

W Kolegium utworzone jest stanowisko :

Kierownika praktyk zawodowych

Do kompetencji kierownika praktyk należy:

  • opracowywanie form praktyk zawodowych oraz nadzór nad ich przebiegiem,
  • przygotowywanie porozumień o prowadzeniu praktyk zawodowych z osobami kierującymi jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej, organizacjami pozarządowymi i stowarzyszeniami oraz innymi instytucjami i organizacjami działającymi w zakresie pomocy społecznej i pracy socjalnej,
  • prowadzenie zajęć dydaktycznych w wymiarze określonym odrębnymi przepisami.

CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO NR 2 W POZNANIU

Organami Kolegium są:

  1. Dyrektor Centrum.
  2. Rada Pedagogiczna.

Dyrektor

Na czele Centrum Kształcenia Ustawicznego w Poznaniu stoi Dyrektor WSCKZiU nr 2 w Poznaniu.

Dyrektor kieruje procesem kształcenia, organizuje i kontroluje pracę zespołu pedagogicznego, osób zatrudnionych w CKU i jest ich bezpośrednim przełożonym.

Dyrektor w szczególności:

  • kieruje działalnością CKU i reprezentuje je na zewnątrz, zatrudnia i zwalnia nauczycieli  i pozostałych pracowników CKU zgodnie z obowiązującymi przepisami – Kartą Nauczyciela i Kodeksem Pracy,
  • odpowiada za stan organizacyjny CKU i sprawuje nadzór pedagogiczny nad nauczycielami,
  • dysponuje środkami określonymi w planie finansowym i ponosi odpowiedzialność za    prawidłowe wykorzystanie tych środków,
  • organizuje administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę CKU,
  • realizuje uchwały Rady Pedagogicznej CKU podjęte w ramach jej kompetencji,
  • wnioskuje o przyznanie pracownikom nagród, odznaczeń i wyróżnień oraz stosuje kary porządkowe wobec nauczycieli i pracowników niepedagogicznych,
  • wykonuje inne zadania wynikające z obowiązujących przepisów szczególnych,
  • zapewnia należyty stan higieniczno-sanitarny oraz dba o rozwój bazy dydaktycznej CKU.

 Rada Pedagogiczna

Rada Pedagogiczna jest organem kolegialnym powołanym do rozpatrywania spraw związanych z całokształtem statutowej działalności CKU w ramach swoich kompetencji.

W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w CKU.

W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą brać udział, z głosem doradczym, osoby zaproszone przez jej przewodniczącego, za zgodą lub na wniosek Rady Pedagogicznej.

Rada Pedagogiczna obraduje na zebraniach plenarnych organizowanych przed rozpoczęciem roku szkolnego oraz w miarę potrzeb bieżących.

Kompetencje Rady Pedagogicznej określa Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 roku, poz. 59).

Rada Pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności

W Centrum utworzone jest stanowisko:

Kierownika kursów zawodowych

Kierownik kursów w szczególności:

  • organizuje pracę w zakresie realizowanych zadań statutowych CKU,
  • przygotowuje programy, harmonogramy, plany zajęć dydaktycznych kursów realizowanych w CKU,
  • nadzoruje pod względem merytorycznym zadania wykonywane w ramach CKU i jest odpowiedzialny za prawidłową ich realizację,
  • współpraca z pracodawcami/przedsiębiorstwami oraz szkołami zawodowymi, w tym współpraca z instytucjami i pracodawcami w celu dopasowania oferty indywidualnej pod każdego odbiorcę,
  • przygotowanie pracodawców i ich zespołów na współpracę z młodzieżą i osobami dorosłymi w celu pozyskiwania staży i praktyk zawodowych,
  • współpracuje z pracodawcami w ramach kształcenia zawodowego oraz monitoruje lokalny rynek pracy w zakresie potrzeb szkoleniowych CKU,
  • pozyskuje partnerów osoby prowadzące zajęcia do współpracy przy realizacji kursów  i szkoleń,
  • odpowiada za przygotowywanie egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w ramach Kkz realizowanych w CKU,
  • przygotowuje i przedstawia Dyrektorowi kosztorysów; przedstawia propozycję zapotrzebowania związanego z zakupami w CKU,
  • monitoruje możliwości pozyskiwania środków na finansowanie projektów szkoleniowych ze środków m.in.: UE oraz programów rządowych,
  • przygotowuje materiały, sprawozdania i analizy z działań CKU,
  • informuje Dyrektora o nowych możliwościach osiągnięcia celów i realizacji zadań,
  • informuje Dyrektora o stanie prowadzonych spraw i ewentualnie o napotkanych trudnościach,
  • monitoruje oraz prowadzi ewaluację działań realizowanych przez CKU,
  • realizuje zadania powierzone w ramach swoich kompetencji przez Dyrektora.
Bookmark and Share